Una Garantie

Jou 10 jaar garantie. 

Over de garantie

We bieden 10 jaar prorata-garantie op alle fabricagefouten en/of materiaalfouten voor matrassen en 5 jaar garantie op alle vakmanschap of materiaalfouten in de hoofdkussens. De productgarantie is alleen beschikbaar voor de klant van Una Matras die het product oorspronkelijk op de website heeft besteld en geldt niet voor eventuele volgende eigenaren, die het product van de oorspronkelijke klant hebben gekocht. Deze productgarantie geeft de klant recht op gratis reparatie of vervanging (door het bedrijf vastgesteld op basis van de fout) binnen de toepasselijke garantieperiode.
Deze productgarantie geeft de klant binnen de toepasselijke garantieperiode het recht op gratis reparatie of vervanging (door het bedrijf vastgesteld op basis van de fout). Als we vaststellen dat de fout of het defect onder deze productgarantie valt, zullen we de verzendkosten voor de retourzendingen en de vervangingen van het product voor onze rekening nemen.
Houd er rekening mee dat alle fabricage- of materiaalfouten/defecten binnen zes weken vanaf het moment dat het probleem zich voordeed en vóór het verstrijken van de toepasselijke garantieperiode aan ons moeten worden gemeld. Alle claims die na het verstrijken van de garantieperiode worden ingediend, worden buiten beschouwing gelaten.
Om de productgarantie te kunnen claimen, moet de klant ons de volgende informatie verstrekken:
• Bewijs van de aankoop/het bestelnummer;
• Een gedetailleerde beschrijving van de fout/het defect;
• Wat de fout/het defect veroorzaakte;
• Datum waarop je de fout/het defect voor het eerst hebt waargenomen.
In bepaalde omstandigheden kunnen wij van je verlangen dat je ons duidelijke foto’s van het defect/probleem opstuurt zodat wij je voordat we de teruggave van het product bevestigen kunnen helpen met je claim. Wanneer we besluiten om het product te vervangen, geven we niet de garantie dat het product zal worden vervangen door een identiek product. We zullen ons best doen om het defecte product te vervangen met de dichtstbijzijnde mogelijke match in ons assortiment dat er op dat moment beschikbaar is. Houd er rekening mee dat alle gerepareerde en vervangen producten onder dezelfde garantie als het product dat wordt gerepareerd/vervangen valt. Als we het product niet onder de garantie kunnen repareren of vervangen, bieden we je in overeenstemming met deze overeenkomst een evenredige restitutie aan.

Wat valt er onder de productgarantie?


De productgarantie dekt alleen fabricage- en materiaalfouten en schade, die niet kan worden beschouwd als normale slijtage door gebruik. Raadpleeg voor meer informatie over wat er onder de garantie valt de garantiekaart, die bij het product wordt geleverd.

 

Wat valt er niet onder de productgarantie?

Eventuele incidentele of opzettelijke schade aan het product als gevolg van een actie of een nalaten van de klant, die de schade heeft veroorzaakt, valt niet onder de productgarantie. Schade die voortvloeit uit het niet opvolgen van de instructies voor productonderhoud op de garantiekaart. Normale slijtage door algemeen gebruik van het product in de loop van de tijd.
Op het Una matras is een beperkte garantie van 10 jaar van toepassing. Je kunt meer gegevens hierover vinden door op onze garantiepagina te bladeren. Kort gezegd: we repareren elk probleem waardoor het matras een schade heeft dat groter is dan tweeënhalf (2,5) centimeter of, in afwachting van de ernst, zullen we het matras volledig voor je vervangen. Dit heeft ook betrekking op alle fysieke gebreken in het matras, die ervoor zorgen dat ondanks de juiste behandeling en het normale gebruik onze biologische schuimlagen splitsen of scheuren. Onze garantie strekt zich ook uit tot de biologische hoes en elk fabricagefoutje in de ritssluiting.
Mochten deze problemen jou overkomen, neem dan voor een garantieclaim contact met ons op. Onze belangrijkste prioriteit is om jouw probleem zo snel en pijnloos mogelijk op te lossen.